Mijn blog.

Hoi allemaal,
Leuk dat je even een kijkje komt nemen. Laat gerust een berichtje achter en kom gauw nog eens kijken.
Heb je vragen, mag je me altijd mailen.
Groetjes Joan







zondag 1 juni 2014

Christmas Cards All the Year Round

Het is alweer juni, dus tijd voor een nieuwe challenge bij Christmas Cards All the Year Round. Deze keer het thema Christmas Angels.
Nu heb ik één stempel van een engel en eigenlijk is het een cherubijntje. (Volgens mijn oom dan :) ).

De eerste engel heb ik van internet geplukt. Dit is een heel simpel kaartje. Printen, knippen, stanzen, plakken en de stippen zijn grote splitpennen die ik met embossingspoeder heb bewerkt.


De tweede kaart is iets bewerkelijker. Met de vierkantpons heb ik negen vierkantjes geponst. Ieder vierkantje heb ik apart gestempeld en embossed met goud. Daarna met blauw geïnkt.
Gemat op wit en daarna op blauw. Het geheel op een witte kaart geplakt. Als laatste een stempeltje met Christmaspost embossed met goud en rond geponst. Met foam opgeplakt.


 De laatste kaart is behoorlijk bewerkelijk.
Als voorbeeld heb ik de kaart gebruikt die ik laatst op een workshop gemaakt heb.
De blanco kaart grof beïnkt, het midden wit gelaten. Daarna met Versamark de hoeken gestempeld met een swirl stempel. Deze embossed met holografisch embossingpoeder. Dat is het glittertje wat je ziet. Daarna blenden met groene inkt. (Peeled paint van TH).
Met een rand sterretjes en spikkeltjes hier en daar gestempeld. |De randen met rood beïnkt.
De engel gestempeld en embossed met platinum zilver. Uitgeknipt met een fotorandjesschaar. Deze ook weer geblend met groene inkt. De tekst gestempeld met sahara sand van SU. Voor de oplettende lezer: dit is het eerste couplet van "de herdertjes lagen bij nachte".

De strook geblend met groen, ook hier weer dezelfde tekststempel gebruikt.De kerststerren gestempeld en embossed met platinum. De grootste twee zo gelaten, de kleinste met rood geblend. Het sentiment verhoogd opgeplakt, net als de sterren.
Hier en daar nog wat pareltjes geplakt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten