Mijn blog.

Hoi allemaal,
Leuk dat je even een kijkje komt nemen. Laat gerust een berichtje achter en kom gauw nog eens kijken.
Heb je vragen, mag je me altijd mailen.
Groetjes Joan







donderdag 2 februari 2012

Workshop 21 januari; De vogelkooi

Eindelijk was het dan de zaterdag om naar Sprang-Capelle af te reizen, naar de Scrapheap voor de vogelkooi. De workshop werd gegeven door Rafi. Laat ik er nou achter komen dat zij en haar vriendin Amparo bij mij uit de buurt komen. Dubbel zo leuk!

In de vogelkooi ligt een mooi album. Heel mooi zelfs. Daar zijn we mee begonnen. Chipboard stansen voor de pagina's met Tim Holz stansen. (mijn favoriet). Distressen op resistpapier, mooi aankleden met een slotje, sleutel, klok en wijzers. Thuis heb ik het album afgemaakt met foto's, stempels en dezelfde kleur distressinkt, die ik daar heb aangeschaft.
Tussen de middag een lekker lunch. Daarna weer verder met het album. Gaatjes op de juiste plek neerzetten en de pagina's inkten. Tussendoor lekker kletsen, grappen en grollen. Ik ben enthousiast geworden over het scrapweekend, dus wie weet...
De pagina's op elkaar leggen in de juiste volgorde en de kettinkjes er doorheen rijgen. Wat een klus.
Daarna tijd om aan de voorbereidingen voor de kooi te beginnen.
Eerst de bloemen geponst en geïnkt. In totaal 60! 4 verschillende maten. Rafi deed er eentje voor. De rest moesten we thuis doen. Gaatje prikken, bloemen in verschillende grotes op elkaar leggen, nat maken. Daarna helemaal in elkaar vouwen totdat er een propje ontstaat. Laten drogen en de volgende dag voorzichtig uit elkaar trekken en klaar is de bloem. Eventueel nog wat inkten of stickles op aan brengen. Ik heb er nog wat Glimmer Mist overheen gesprayd.

Vroeg in de avond hebben we heerlijk Chinees gegeten. Erg lekker. Daarna weer gauw door met de kooi en deze verder afgemaakt met een takje bloemen, een swirl, vogel en nestje.
Rond half 8 waren we klaar en zijn we gauw naar huis gereden. Ik heb een heerlijke dag gehad.
Hierbij foto's van de kooi en het album. Het zijn er wel heel veel....:)







Mijn album, gevuld en wel:

















Rafi bedankt. Ik heb genoten van je workshop!

1 opmerking: